سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :1
کل بازدید :45735
تعداد کل یاد داشت ها : 7
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 2:16 ع

 

(برگزیده ی مجله ی پارسی بلاگ)

قرآن کریم بزرگ­ترین معجزه­ی پیامبر اکرم (صلی­الله­علیه­وآله) است.  معجزات قرآن کریم

در این نوشته چند نمونه از معجزات قرآن کریم بیان می­شود

1.      زیبایی کلمات قرآن: کلمات قرآن کریم آن­قدر زیبا است، که حتی دشمنان پیامبر اکرم (صلی­الله­علیه­وآله) هم از شنیدن آن لذت می­بردند و می­دانستند که هیچ انسانی نمی­تواند آیاتی به این زیبایی بیاورد. آیات قرآن آن­قدر زیبا و دل­نشین است که دشمنان پیامبر اکرم (صلی­الله­علیه­وآله) به مردم گفتند: «وقتی دیدید محمد قرآن می­خواند، گوش­های خود را بگیرید و زود از آن­جا دور شوید». عُتبه یکی از بزرگان قریش است. او وقتی دید پیامبر اکرم (صلی­الله­علیه­وآله) مردم را به اسلام دعوت می­کند، به دوستانش گفت کاری می­کنم که محمد دست از تبلیغ اسلام بردارد. پیش پیامبر رفت و به او گفت: «اگر از اسلام دست برداری، به تو مال و ثروت زیادی می­دهیم. حتی تو را فرمانروای خود خواهیم کرد». پیامبر اکرم (صلی­الله­علیه­وآله) در آن لحظه مقداری از آیات قرآن را برای عُتبه خواند. در این هنگام حالت عجیبی به عُتبه دست داد و با همان حالت به سوی کفار رفت. به آن­ها گفت: «به خدا قسم تاکنون کلامی به این زیبایی نشنیده بودم. کلمات عجیبی از محمد شنیدم که بدون شک کلام خداست». 

2.      هیچ کس نتوانست سوره­ای مثل قرآن بیاورد: قرآن کریم به دشمنان اسلام در یک جا فرموده است: «اگر می­توانید، کتابی همانند قرآن بیاورید». در جای دیگر فرمود: «اگر می­توانید ده سوره همانند قرآن بیاورید: و در جای دیگر هم فرمود: «اگر راست می­گویید، یک سوره همانند قرآن بیاورید».

ما می­دانیم که اسلام و قرآن دشمنان زیادی دارد. 1400 سال است که دشمنان اسلام و قرآن تلاش می­کنند تا شاید بتوانند یک سوره همانند قرآن بیاورند، اما موفق به انجام این کار نشده­اند. این مسأله هم یکی از معجزات قرآن است.

3.      قرآن از گذشته خبر می­دهد: در قرآن کریم داستان­هایی از گذشته آمده که کسی از آن داستان­ها خبر نداشت. داستان­هایی از حضرت نوح، حضرت یوسف، حضرت موسی و پیامبران دیگر.

4.      قرآن از نقشه­ی دشمنان خبر می­دهد: گاهی اوقات مشرکین و منافقین نقشه­هایی می­کشیدند تا اسلام را نابود کنند. خداوند متعال هم در قرآن کریم نقشه­ی آن­ها را فاش می­کرد.

5.      قرآن از آینده خبر می­دهد: خداوند متعال در برخی از آیات قرآن کریم از آینده خبر می­دهد. آینده­ای که تا آن زمان کسی از آن خبر نداشت.  

6.      حرکت خورشید: در قرآن کریم آمده است که خورشید در حال حرکت است، اما دانشمندان معنای این آیه را نمی­دانستند. به خورشید و سیاره­هایی که در اطراف آن هستند، «منظومه­ی شمسی» می­گویند. به تازگی دانشمندان متوجه شده­اند که «منظومه­ی شمسی» در حال حرکت است، اما خبر نداشتند که قرآن کریم در 1400 سال قبل به این مسأله اشاره کرده است.       

7.      آسمان و زمین دود و گاز بودند: در قرآن کریم آمده است که در ابتدا آسمان­ها به صورت دود و گاز بودند. بعد این دودها و گازها تبدیل به سیاره­ها و ستاره­های مختلف شدند و آسمان و زمین پدید آمدند. امروزه دانشمندان کشف کره­اند که آسمان و زمین، در ابتدا به صورت گاز و دود بوده­اند.


مطلب بعدی : مقصد نهایی (کودکانه)       



پیامهای عمومی ارسال شده


+ اللهم صــــل علی محمد و آل محمد و عجــــل فرجهم